ESA
DAF Truck Sales & Service Dealer™

DAF

Silniki PACCAR

Wszystkie silniki PACCAR zaprojektowano z myślą o najwyższych standardach ekonomiczności, niezawodności i trwałości oraz zadowoleniu operatora z jednoczesnym udostępnieniem mocy kierowcy. 6-cylindrowe silniki rzędowe z inteligentnym, wysokociśnieniowym systemem wtrysku paliwa są czystsze i oferują wysoką moc i moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych.

Silnik PACCAR MX 12,9 litra

12,9 litrowy silnik PACCAR MX z prestiżowego modelu DAF XF105, dostępny w wersjach o mocy 360, 410, 460 i 510 koni mechanicznych, z wysokimi momentami obrotowymi od 1775 do 2500 Nm. Silnik MX dostępny jest w wersji zgodnej ze standardem emisji Euro 5 dzięki systemowi wtrysku SMART i technologii SCR. Klient może w ramach opcji wybrać dowolny silnik PACCAR MX w wersji spełniającej zaostrzoną normę emisji spalin EEV.

Nowy projekt silnika umożliwia zwiększenie interwałów serwisowych do 90 000 km. Przy użyciu oleju syntetycznego i odśrodkowego filtra oleju możliwe są interwały do 150 000 km, umożliwiające zmniejszenie kosztów eksploatacji i maksymalną dostępność pojazdu. Wybrać można zintegrowany hamulec silnikowy MX, który zapewnia znakomite hamowanie silnikiem od 200 kW przy 1500 obr./min. do 325 kW przy 2100 obr./min.

Silnik Osiągi Moment obrotowy Pojazd
MX265 265 kW / 360 KM od
1.500 - 1.900 obr/min
1.775 Nm przy /
1.000 - 1.400 obr/min
CF85
MX300 300 kW / 410 KM od
1.500 - 1.900 obr/min
2.000 Nm przy /
1.000 - 1.400 obr/min
CF85 / XF105
MX340 340 kW / 460 KM od
1.500 - 1.900 obr/min

2.300 Nm przy /
1.000 - 1.400 obr/min

CF85 / XF105
MX375 375 kW / 510 KM od
1.500 - 1.900 obr/min
2.500 Nm przy /
1.000 - 1.400 obr/min
CF85 / XF105

Silnik PACCAR PR 9,2 litra

9,2 litrowy silnik PACCAR PR oferuje maksymalną moc 250, 310 lub 360 koni mechanicznych oraz momenty obrotowe odpowiednio 1050, 1275 i 1450 Nm. Silnik jest dostępny w wersji zgodnej ze standardem emisji Euro 5 dzięki systemowi wtrysku SMART i technologii DAF SCR. Na życzenie klienta, silniki PACCAR PR można zamówić w wersji spełniającej zaostrzoną normę emisji spalin EEV. Optymalizacja procesu spalania i komponentów umożliwia interwały serwisowe co 75 000 km. Przy zastosowaniach na długich dystansach i podczas używania oleju syntetycznego z odśrodkowym filtrem oleju możliwe są interwały serwisowe do 100 000 km. Standardowy hamulec wydechowy, obsługiwany za pomocą pedału nożnego, oferuje maksymalną moc hamowania 170 kW przy 2800 obr./min.

Silnik Osiągi Moment obrotowy Pojazd
PR183 183 kW / 250 KM od 2.200 obr/min 1.050 Nm /
1.000 - 1.700 obr/min
CF75
PR228 228 kW / 310 KM od 2.200 obr/min 1.275 Nm /
1.200 - 1.700 obr/min
CF75
PR265 265 kW / 360 KM od 2.200 obr/min 1.450 Nm /
1.200 - 1.700 obr/min
CF75

Silnik PACCAR GR 6,7 litra

6,7 litrowy silnik PACCAR GR oferuje maksymalną moc 220, 250 i 300 koni mechanicznych oraz momenty obrotowe odpowiednio 850, 950 i 1100 Nm. Silnik GR zgodny jest ze standardami emisji Euro 5 dzięki systemowi wtrysku pod wysokim ciśnieniem common rail i technologii SCR. Zastosowanie bardziej wydajnych, wymagających mniej konserwacji elementów w połączeniu ze zoptymalizowanym chłodzeniem i spalaniem pozwala na zwiększenie interwałów serwisowania do 35 000 km dla zastosowań dostawczych i 55 000 km dla transportu na długich dystansach, a w rezultacie na redukcję kosztów eksploatacji i zwiększenie maksymalnego czasu użytkowania. Standardowy hamulec wydechowy oferuje lepsze hamowanie i uruchamiany jest pedałem nożnym lub dźwigienką na kolumnie kierownicy.

Silnik PACCAR FR 4,5 litra

Czterocylindrowy silnik PACCAR FR o pojemności 4,5 l dostępny jest w wersjach o mocach 140 KM, 160 KM, 185 KM i 207 KM i momentach obrotowych wynoszących odpowiednio 550 Nm, 600 Nm, 700 Nm i 760 Nm.

Silnik Osiągi Moment obrotowy Pojazd
FR103 103 kW / 140 KM od
1.900-2.500 obr/min
550 Nm / 1.200-1.700 obr/min LF45
FR118 118 kW / 160 KM od
1.900-2.500 obr/min
600 Nm / 1.200-1.800 obr/min LF45
FR136 136 kW / 185 KM od
2.000-2.500 obr/min
700 Nm / 1.200-1.800 obr/min LF45/55
FR152 152 kW / 207 KM od
2.100-2.300 obr/min
760 Nm / 1.400-1.800 obr/min LF45/55
   
GR165 165 kW / 220 KM od
1.900-2,500 obr/min
850 Nm / 1.200-1.700 obr/min LF45/55, CF65
GR184 184 kW / 250 KM od
1.900-2.500 obr/min
950 Nm / 1.200-1.700 obr/min LF45/55, CF65
GR210 210 kW / 285 KM od
2.100-2.500 obr/min
1,020 Nm / 1.200-1.800 obr/min LF55, CF65
GR220 220 kW / 300 KM od
1.900-2.500 obr/min
1.100 Nm / 1.200-1.900 obr/min LF55, CF65


Technologia DAF SCR ku lepszej przyszłości
Czysta droga

DAF stosuje technologię Selektywnej Redukcji Katalitycznej SCR, która stanowi najlepszą metodę sprostania wymogom europejskich norm emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Technologia SCR jest prosta, niezawodna i wydajna. SCR to system wtórnego oczyszczania, który umożliwia najbardziej efektywne spalanie w silniku. DAF idzie jeszcze dalej. W nowej gamie silników PACCAR technologia DAF SCR połączona jest z inteligentną technologią wtrysku, która sprawia, że filtr cząsteczkowy staje się zbędny.

Silniki DAF EEV

W wyniku zainstalowania biernego filtra sadzy w silnikach spełniających normę Euro 5, firma DAF Trucks dostarcza ciężarówki zgodne z normami EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicles ). Silniki EEV wytwarzają o 50% mniej cząstek stałych niż silniki spełniające normę Euro 5. Dzięki silnikom EEV DAF jest w stanie osiągać wartości emisji, które do niedawna spełniane były tylko przez silniki gazowe.

Silniki typu EEV bez filtra sadzy

Dzięki bardzo wydajnemu procesowi spalania 4-cylindrowy silnik PACCAR FR118 (o mocy 160 KM) spełnia wymagania normy EEV bez potrzeby zastosowania filtra sadzy.

daftrucks.pl at facebook